پرداخت مابه التفاوت هزینه های اولین نمایشگاه توسط ووآرت

پرداخت مابه التفاوت هزینه های اولین نمایشگاه توسط ووآرت

با توجه به تغییرات ارزش یورو، مابه التفاوت هزینه های اولین نمایشگاه، توسط ووآرت پرداخت شده است.

  • در این پست به بررسی یکی از مشکلاتی پرداخته می شود که در طول برگزاری نمایشگاه، فشار زیادی را بر ووآرت وارد کرد. برنامه ریزی درباره هر رویداد، مستلزم پیشبینی مؤلفه های متعددی است. برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه اول «زن ایرانی به روایت زن ایرانی»، در انتهای تابستان و ابتدای پاییز سال ۱۳۹۷ انجام شد. در آن زمان، پیشبینی هزینه های پرداختی به گالری، چاپ آثار، تبلیغات و پرسنل بر اساس یوروی ۹ تا ۱۰ هزار تومانی انجام گردید. اما بعد از آن، ارزش ارز یورو نسبت به تومان به سرعت افزایش پیدا کرد. انتقال هزینه ها به ایتالیا، در دو نوبت در اسفند و اردیبهشت ماه انجام شد و هزینه پرداخی برای تبدیل ارز، با محاسبه هزینه دریافتی واسطه، تقزیبا ۱۸ هزار تومان گردید. افزایش خدمات نمایشگاهی به چاپ ۳۰۰۰ بروشور، دعوت نامه و انجام امور تبلیغاتی توسط یک مرکز تبلیغاتی در ایتالیا، باعث افزایش هرچه بیشتر هزینه ها شد. موارد بالا جزو تعهدات درج شده در فراخوان اولیه نبود و آنگونه که در نمایشگاه های داخلی مشاهده می کنید، نمونه های مشابه این نمایشگاه با کیفیتی پایین تر، بدون داوری معتبر و با کمترین خدمات در حال برگزاری است. ووآرت دو انتخاب در پیش رو داشت. اول درخواست پرداخت هزینه بیشتر از شرکت کنندگان و دوم کنسل کردن نمایشگاه و بازگرداندن هزینه های پرداختی به هنرمندان و ضرر کمتر. اما ما راه سومی را انتخاب کردیم. و آن پرداخت مابه التفاوت هزینه ها و بعهده گرفتن آن توسط ووآرت بود.
  • بدین ترتیب با توجه به اینکه در فراخوان اولیه، هزینه شرکت در نمایشگاه، ۳۵۰ هزار تومان ذکر شده بود، برای حمایت از هنرمندان، تصمیم گرفته شد این مبلغ تغییر نکند و فقط در مورد دو الی سه اثر که در بازه تکمیل ظرفیت اقدام به شرکت در نمایشگاه کردند، هزینه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت شد و ما به التفاوت هزینه های نمایشگاه، بدون اطلاع به هنرمندان و ایجاد دغدغه برای شرکت کنندگان، توسط ووآرت پرداخت شد.
  • کسری هزینه ها، علاوه بر موضوع مالی، مشکل دیگری را هم به همراه داشت و آن عدم امکان استفاده از نیروی همکار کمکی بود. تعداد زیادی از آثار رسیده، نیازمند تصحیح رنگ و تغییر ابعاد بودند. از طرفی امکان پرداخت هزینه به گرافیست برای طراحی کاتالوگ، استخدام نیرو برای انتقال آثار و کارهای فیزیکی همچون جابجایی و نصب و پخش اقلام تبلیغاتی در ایتالیا هم میسر نبود و تمامی این موارد توسط تیم ووآرت انجام شد.
  • در شرایط سخت اقتصادی کنونی، ووآرت این موضوع را جزو نقاط قوت خود می دادند که در مسیر اهداف تعیین شده خودش قرار دارد و شفاف و صادقانه در حال خدمات دهی می باشد. با تشکر از همه هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه که باعث اعتبار آن شدند، این اطلاع رسانی، بعد از برگزاری نمایشگاه و صرفا جهت اطلاع هنرمندان از سختی ها و مشکلات، و قدردانی از همراهی شما در این راه مطرح می شود.
  • در خبر بعدی، به موضوع علت افزایش ریالی هزینه شرکت در نمایشگاه پرداخته خواهد شد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *